Poznaj wskazówki specjalistów z Beauty of Science dla salonów kosmetycznych!

W pierwszej kolejności musisz pamietać, że Salon Kosmetyczny to miejsce w którym, przede wszystkim Twoja klientka ma się poczuć zrelaksowana i spokojna. 

Żebyś nie popełniała błędów w codziennej rutynie, przygotowaliśmy dla Ciebie listę, która podpowie Ci co jest najważniejsze!

Zacznij od powitania Twojej klientki – w końcu to Twój Salon kosmetyczny!

Postaraj się, żeby Twoja klientka już od progu czuła się mile widziana.

Zadbaj o to, aby wnętrze Twojego Salonu kosmetycznego podobało się Twoim klientkom. Najczęstszym błędem jest dopasowanie wystroju pod swoje „widzimisię”. Ciemne, zimne wnętrza nie będą kojarzyć się z przyjazną i spokojną usługą, jaką jest np. masaż twarzy.

Witając klientkę, koniecznie się przedstaw. Powiedz, że cieszysz się z Waszego spotkania. Zaproponuj coś do picia, zawsze miłym dodatkiem jest drobny poczęstunek!

I bardzo ważne – postaraj się maksymalnie trzymać się dokładnego terminu wizyty.

Dzięki temu, będziesz odbierana jako profesjonalistka, która szanuje czas swój i swoich klientów.

Przy pierwszej wizycie klienta koniecznie zacznij od konsultacji. Zdiagnozuj skórę Twojego klienta.

Masz wiele możliwości, żeby przeprowadzić konsultacje dobrze!

Pomogą Ci specjalistyczne urządzenia takie jak: lampa Lupy, lampa Wooda, czy oczywiście, Analizer skóry Nati v3.

Koniecznie poznaj możliwości Analizera skóry Nati v3!

KLIK!

To jest czas na przeprowadzenie szczerej rozmowy z klientką. Zapytaj o powód wizyty, co chciałaby osiągnąć. Potrzebna jest uczciwość z Twojej strony. 

Swoim obiektywnym okiem zwróć uwagę, czy to o czym marzy Twoja klientka jest możliwe i wykonalne. 

To jest dobry czas na dokładne wytłumaczenie procesu, który musi zajść, aby doprowadzić do efektów. Powiedz jakiej terapii dany problem wymaga, co proponujesz, jakie są możliwości i jakich efektów może się spodziewać.

Pamiętaj, żeby przedstawiać więcej niż jedną możliwą opcję!

Przypomnij, że najlepsze efekty są przy równoczesnej pielęgnacji domowej, dobrze dopasowanej diecie i regularnych wizytach w salonie kosmetycznym.

Pamiętaj, Twoją rolą jest doradzenie najlepszej możliwości, a jeżeli zrobisz to dobrze, Twój salon kosmetyczny nie tylko zyska dobrą opinię, ale i stałą klientkę.

Czas na zabieg!

Twoja klientka wybrała już najlepszą z opcji?

Super!

Nie zapomnij dokładnie opowiedzieć o tym co będzie się działo w trakcie np. nakładana maska będzie zimna, zabieg może spowodować uczucie ściągnięcia czy krem spowoduje niewielkie mrowienie.

To bardzo ważny aspekt. Klientka będzie wiedziała na co ma być gotowa i nie będzie miała nieprzyjemnych zaskoczeń. Dzięki temu, stajesz się w jej oczach godna zaufania.

Zapewnij to, co sprawi, że klient będzie czuł się maksymalnie komfortowo w Twoim Salonie kosmetycznym. Jednorazowa bielizna, ciepły koc, możliwość relaksu po zabiegu. To dla Ciebie drobiazg. Dla klienta to świadczy o Twoim profesjonalizmie i jakości usługi.

Dodaj coś od siebie!

Rozpieść swoją klientkę, najlepiej jak to możliwe!

Zadbaj o dłonie, wykonaj ekstra masaż głowy, rozpal świeczkę zapachową, puść piękną muzykę. Dzięki takim drobiazgom Twoja klientka będzie chciała przychodzić po więcej i więcej!

Zakończenie z przytupem

Zakończenie jest równie ważne jak rozpoczęcie zabiegu. To sprawi, że Twój salon kosmetyczny zostanie w pamięci Twojej klientki na długo!

Twoja klientka musi wiedzieć co dalej powinna zrobić.

Postaraj się przekazać wszystkie wskazówki do pielęgnacji domowej nie tylko ustnie. Pisemna instrukcja „co dalej” daje większe szanse na to, że nasza klientka nie zapomni zaleceń domowych.

Do takiej instrukcji koniecznie dorzuć próbki produktów, które u siebie w gabinecie masz. Dzięki temu, Twoja klientka będzie wiedziała, że oferowane przez Ciebie produkty są świetnej jakości i będą wspaniale wpływać na efekty. Zwiększa to szanse, że przy następnej wizycie, chętnie zakupi produkty u Ciebie.

Jeżeli chcesz poznać więcej ciekawostek i porad z zakresu prowadzenia Salonu Kosmetycznego, to koniecznie śledź naszego bloga po więcej!

Jesteśmy po to, żebyś odniosła sukces!

Do następnego artykułu!

Beata Pawłowska

Odwiedź nas na naszych social mediach!
INSTAGRAM >KLIK<

FACEBOOK >KLIK<

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.