Otworzyłaś swój wymarzony Salon kosmetyczny i zastanawiasz się jak zdobywać serca klientów? 

Nie wiesz, jak się wyróżnić spośród konkurencji?

Czy może Twój Salon kosmetyczny funkcjonuje już jakiś czas, ale jego obroty przestały Cię satysfakcjonować? 

Jeżeli na jedno z tych pytań odpowiedziałaś twierdząco – to koniecznie poznaj nasze triki, które pomogą Ci wyróżnić się spośród konkurencji! Bądź gwiazdą!


#1 „Wiem, że nic nie wiem”, pamiętasz?

Pierwszą zasadą tego, jak się wyróżnić spośród konkurencji, jest potrzeba podnoszenia kwalifikacji.

Jeżeli to w branży beauty stworzyłaś swój świat, to pamiętaj, że nie możesz zostać w tyle. 

Nauka i wiedza o ludzkim ciele każdego dnia pozwala nam dowiedzieć się nowości, zmieniających spojrzenie na wiele aspektów. To, co pomoże Ci znaleźć się wsród najlepszych salonów kosmetycznych to… nieustanna edukacja i poszerzanie swoich kwalifikacji. Jeśli wydawało Ci się, że „pakiet podstawowy”, umiejętności, które nabyłaś na studiach lub kursach zawodowych zapewnią Tobie i Twojej firmie stały  zysk to niestety muszę wyrwać Cię z tego snu… Tak nie jest. 

Jeśli chcesz na rynku błyszczeć, to jako swoje drugie imię wybierz „ rozwój zawodowy” i pamiętaj, że dopóki walczysz jesteś zwycięzcą!


#2 Jak dobrze znasz swoją konkurencję?

Jeśli dalej nie wiesz jak się wyróżnić spośród konkurencji, podsuwamy Ci nasz #2 pomysł. Poznaj swoją najbliższą konkurencję. Co to znaczy? 

Zanim podejmiesz się jakichkolwiek działań promocyjnych, musisz uważnie prześledzić social media – Facebooka i Instagrama swojej konkurencji. 

Najważniejsze, żebyś zobaczyła na salony umiejscowione najbliżej Ciebie. Ale, dobrym pomysłem jest sprawdzenie także tych najchętniej odwiedzanych w Twoim mieście. 

I mała uwaga, absolutnie nie chodzi o to by z konkurenta „ściągać”! Prowadzenie Salonu Kosmetycznego to nie szkolna klasówka- jeśli chcesz się wyróżnić w tym aspekcie zwróć uwagę na następujące elementy i czerp z nich naukę by zarabiać wymarzone pieniądze. 

Co robi Twoja konkurencja i jak dobrze to sprawdzić?

  • Jak są prowadzone media społecznościowe; 
  • Jakich dobierają kolorów,
  • Jakie zdjęcia publikują,
  • W jakich godzinach i dniach posty zwykle się pojawiają,
  • Jakich słów używają w hasztagach,
  • Czy widzisz zwrot „post sponsorowany”? Jeśli tak Twoja konkurencja jest już świadoma, że skuteczna reklama to inwestycja, która się zwraca!

Zrób notatki i idź za tym co jest sprawdzone, ale w swoim własnym stylu!


#3 Czy wyróżnię się spośród konkurencji poprzez konkursy?

Kochana, wyobraź sobie, że korzystając  z usług fryzjerki dostałeś rabat na następne strzyżenie w wysokości 25%. Czy już wiesz, jak się wyróżnić spośród konkurencji?

Prawda, że to miłe? 

Oczywiście! Lubimy dostawać coś ekstra! Niemalże, każdy klient otrzymujący rabat, czy podarunek, czy bon przy korzystaniu z danej usługi jest szczęśliwy i czuje się doceniony – a co za tym idzie- my mamy stałego klienta i często (jeśli poprosisz!) rekomendację! 

Dalej się zastanawiasz czy warto czy nie? Odpowiedz sam przed sobą stosując chociażby przykład rabatu za strzyżenie. Czy będzie to coś, co sprawi, że wrócisz do tej fryzjerki?

Teraz, pozostaje Ci już tylko wprowadzić takie elementy w życie Twojej firmy – i jest to #3 punkt dla wyróżnienia się z tłumu.


#4 Czy pamiętasz o Twoich social mediach?

W obecnych czasach cyfryzacji Salon Kosmetyczny nie posiadający fanpage’ów w oczach konsumentów jest niewiarygodny. A co ciekawsze, często dla klientów NIE ISTNIEJE.

Posiadając media społecznościowe, musisz je prowadzić z głową i pomysłem! Często widzimy konta, które prowadzone są krótko mówiąc- kiepsko: 

  • Posty są graficznie są niespójne, 
  • Są błędy językowe czy ortograficzne, 
  • Nie odpowiadasz na pytania klientów, 
  • Wstawiane zdjęcia są słabej jakości, 
  • Nie posiadasz rekomendacji, lub co gorsza masz złe…

Wtedy pokazujesz Twoim potencjalnym klientom, że nie ma u Was spokoju, tylko chaos. 

Zadbaj o social media i pamiętaj, że najważniejsze jest planowanie i spójność! Jeżeli potrzebujesz inspiracji, spójrz na nasze social media, zobacz na co stawiamy! Kliknij tutaj, żeby wskoczyć na Instagram <klik!> , a tutaj, żebyś zobaczyła nasz Facebook <klik!!>


#5 Ostatnie, ale może i najważniejsze to… SPRZĘTY!

Każdy Salon kosmetyczny w Twoim mieście próbuje udowodnić, że ma najlepszy sprzęt, najlepszych specjalistów i najpiękniejszy gabinet.
Tymczasem, Twoi klienci nie są nowi w internecie! Oni doskonale wiedzą na co należy zwrócić uwagę, aby wizyta w Salonie nie zamieniła się koszmar.
Z tego powodu, ważne są:

  • Certyfikacja sprzętów,
  • Kursy uprawniające Cię do wykonywania zabiegu,
  • Informacje pozabiegowe, w których napiszesz czego może klient się spodziewać.

To wszystko, o czym przeczytałaś zapewniają najlepsze firmy na rynku.
Takie jak nasza!
Wszystkie sprzęty od Beauty of Science posiadają certyfikację, dzięki której, wiesz, że trafiłaś na najlepszy sprzęt z możliwych!
Dodatkowo, zapewniamy szkolenie po zakupie naszych urządzeń, co sprawia, że Twój nowy nabytek nie ma dla Ciebie żadnych tajemnic.

To jest to, co zapewnia Ci pracę najwyższej jakości od pierwszego dnia.


Teraz wiesz, jak z powodzeniem zostawić konkurencję w tyle.

Szybko podsumujmy, czego się dzisiaj dowiedziałaś!

  • Śledź działania konkurencji i czerp z tego inspirację,
  • Nie wstydź się prosić o rekomendację, w końcu robisz dobrą robotę,
  • Pamiętaj o rabatach, upominkach i konkursach- każdy z nas lubi czuć się wyjątkowy i doceniony! Klient doceniony nie czuje potrzeby by zmienić salon,
  • Pamiętaj – szkolenia, szkolenia, szkolenia. Nie zostawaj w tyle,
  • Stawiaj na najlepszy sprzęt. Taki jak nasz <klik!>
  • Słuchaj Twoich klientów. To oni powiedzą Ci czy u Ciebie w Salonie jest wspaniale, czy wręcz przeciwnie. 

Teraz jesteś gotowa, żeby podbijać świat. 
Powodzenia!
Beata 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.